Časté dotazy

VŠEOBECNÉ

Chápu, že nemusí být hned jasné, jak šablony fungují. Proto jsem pro vás připravila rozsáhlou sekci s informacemi, která vám zodpoví veškeré dotazy. 

Pokud stále nebude něco jasné, napište mi. Odkaz na kontaktní formulář najdete úplně dole na této stránce.

jak to funguje? začněte zde!

Ne, nenabízím tiskové služby, pouze návrh grafiky v elektronické formě.

Bohužel takovou vaši poptávku budu muset odmítnout. V současné době nevytvářím návrhy na přání. Můžete se ale podívat v nabídce eshopu Vepišto, zda by se vám nelíbil některý z připravených vzorů.

Ne, žádné doplňky ani fyzické produkty v současné době nenabízím.

GRAFICKÝ NÁVRH, KOLEKCE

Design na přání v současné době nenabízím. Aktuální nabídku hotových šablon si můžete prohlédnout na eshopu Vepišto.

Ano, napište mi včas a pokusím se to na eshop doplnit co nejdříve (některé kolekce jsou stále rozpracované). Pokud se jedná o nějakou novinku, kterou ještě nemám v nabídce, vyhrazuji si právo rozhodnout se, zda se mi daná věc do nabídky hodí nebo ne.

Ne, je to zcela na vás, což je právě výhoda upravitelných šablon!
I složitější úpravy, než je jen přepsání textů, si můžete udělat sami, například změnit písmo nebo přidat do návrhu svojí grafiku.

To samozřejmě neplatí, pokud při úpravách narazíte na nějaký problém, který vám nepůjde vyřešit. Stačí, když mi napíšete a já vám v šabloně opravím cokoli, s čím máte problém.

Ne, design kolekcí si vybírám sama a nekopíruji návrhy jiných grafiků.

Nemůžete. Kopírování návrhů pro komerční využití je porušením autorských práv. Pokud si všimnete, že někdo kopíruje mojí tvorbu, budu ráda, když mi o tom dáte vědět!

Změna barvy písma nebo mírně jiný font použitý stejným způsobem je pořád kopírování a nejedná se o inspiraci!
Budete si muset vybrat jiný návrh z grafikovy tvorby nebo si oznámení podobné tomu mému vytvořit sami pouze pro vaše osobní použití. Děkuji za respektování autorského zákona.

Na nové kolekce a nové typy tiskovin se můžete těšit průběžně po celý podzim, zimu a jaro.

Přes léto již moc novinek nepřidávám, spíše doplňuji do kolekcí co vám v nich chybí a o co si píšete. Je to z důvodu probíhající svatební sezóny, dovolených a taky mám samozřejmě obě děti o prázdninách doma 🙂

ÚČET NA VEPISTO.CZ

Pokud si účet na vepisto.cz založíte, můžete v něm vidět seznam všech vašich objednávek a také si vytvořit seznam oblíbených. V případě vícero nákupů se vám také po přihlášení sama vyplní adresa a další údaje.

Nejdříve se zamyslete, zda jste si účet na vepisto.cz vůbec založili (většinou si ho dobrovolně zakládáte až při nákupu) a jestli si ho nepletete s účtem na JetTemplate, který se vám založí automaticky a kde máte své šablony.

Pokud máte účet na vepisto.cz, tak se v něm dozvíte historii vašich objednávek a dostanete se do svého seznamu oblíbených. Proto tento účet není povinný a je možné, že ho nemáte založen, pokud se vám nedaří přihlásit.

Pokud nevíte jistě, klikněte na Zapomněli jste heslo? a postupujte dál podle pokynů. 

PLATBA

Používám klasickou platební bránu GoPay, kterou jistě znáte z jiných eshopů. Pokud vám platba nechce proběhnout, může být problém s cookies ve vašem prohlížeči.

Většinou pomůže když objednávku uděláte v jiném prohlížeči.

Já bohužel toto nemohu nijak ovlivnit a proto je zbytečné mi kvůli tomu psát. Může jít i o technický problém ve vaší bance a podobně.

Pokud chcete zkontrolovat, zda máte zaplaceno nebo zaplatit dodatečně přes tlačítko, podívejte se v poště po emailu od GoPay, viz otázka níže.

Bohužel to není možné. Je potřeba zaplatit kartou nebo rychlým bankovním převodem z důvodu, že celý systém je automatizovaný a platby by se mi nespárovaly a neodešly by emaily s přístupem k šablonám.

Děkuji za pochopení.

V tomto případě nejspíš najdete ve vaší emailové schránce email od GoPay, kde si můžete kliknutím na tlačítko ověřit aktuální stav vaší platby.

Více info ZDE.

To, že vidíte platbu v blokaci neznamená, že je objednávka zaplacená. Neposílejte mi jako důkaz ani potvrzení o provedení platby. Dokud není platba zpracována bankou, nic to neznamená.

Pokud vaše banka blokuje platbu, která ke mě ale nedorazila, většinou stačí pár dní počkat a banka ji zase uvolní. 

Pro mě je důležité pouze to, jestli platba proběhla. Pokud je platba úspěšná, systém to sám pozná, objednávka je označena jako dokončená a vám přijde ihned potvrzující email od Vepišto. Pokud vám email nepřijde, tak se vám nepodařilo zaplatit objednávku (nebo jste zadali špatný email).

Pokud potřebujete kontrolu platby, podívejte se ve vaší emailové schránce po emailu od GoPay, kde si můžete kliknutím na tlačítko ověřit aktuální stav vaší platby, případně přes tlačítko můžete zkusit platbu ještě jednou.

Více info ZDE.

EMAILY PO DOKONČENÍ OBJEDNÁVKY

  1. Pokud platba v pořádku proběhla, přijde vám ihned PRVNÍ potvrzující email od vepisto.cz, kde najdete potvrzení a shrnutí objednávky spolu s informacemi, co bude dál.
    Pokud vám tento první email nepřijde, na 99 % jste v objednávce zadali špatně vaši emailovou adresu. Může se samozřejmě jednat i o nějaký technický problém. Napište mi, že vám nepřišel ani jeden z emailů a já prověřím správnost vaší adresy a případně opravím. Pokud se mi neozvete, nepřijdu na to.
  2. Do pěti minut od prvního emailu vám dorazí DRUHÝ od odesílatele JetTemplate. Je v angličtině a může se na první pohled tvářit jako spam, proto zkontrolujte všechny složky vaší pošty.
    Pokud vám tento druhý email nepřišel, ale první ano, napište mi. Pošlu vám ho znovu.
    Někdy se to stává pokud zadáte do objednávky váš pracovní email. Tyto servery jsou někdy chráněny firewally, díky kterým se k vám email od JetTemplate vůbec nemusí dostat. Pokud možno tedy zadávejte své osobní adresy na google, seznam a podobně.
    Pokud je toto váš případ, nevadí, jen se mi ozvěte a předěláme účet na JetTemplate na jiný email, který mi poskytnete.

Nevadí, tento email potřebujete jen poprvé, abyste si zvolili heslo k vašemu novému účtu. Do šablon se dostanete i tak, že navštívíte stránky www.jettemplate.com a zde vpravo nahoře kliknete na “Edit purchased item” (Upravit pořízenou šablonu) a přihlaste se.

ÚČET NA JETTEMPLATE

Můžete si heslo sami snadno změnit kliknutím na Forgot password.

Pokud se vám obnovit heslo tímto způsobem nedaří, zkuste to udělat z jiného prohlížeče nebo i jiného počítače, pokud máte možnost.

Pak jste si velmi pravděpodobně založili účet na JetTemplate aktivně ještě před nákupem a navíc jako prodejci šablon. Jste tedy přihlášeni v úplně jiném účtu a proto vaše zakoupené šablony nevidíte a do správného účtu už se nepřihlásíte.

Pokud se vám toto stalo, napište mi a já musím objednávku předělat. Budete mi muset napsat i nový email, se kterým ji propojím, na původní to již není možné.

PROSÍM, NEZAKLÁDEJTE SI PROTO ÚČTY NA JETTEMPLATE DOPŘEDU, NIC TÍM NEURYCHLÍTE, NAOPAK BUDE TRVAT O DOST DÉLE NEŽ SE KE SVÝM ŠABLONÁM DOSTANETE.

ÚČET SE VÁM ZALOŽÍ AUTOMATICKY SÁM AŽ PO ZAPLACENÍ.

Pokud jste si šablony sami nevymazali, pak vám vypršela lhůta 180/365 dní, podle toho, kdy jste šablony zakoupili:

POZOR, starý limit byl 180 dní.

Do 18. 4. 2022 platil starý limit 180 dní. Časem se ukázalo, že to pro někoho může být málo a proto jsem se poté rozhodla všechny šablony, zakoupené po tomto datu, prodloužit na rok. Pokud jste šablony zakoupili před tímto datem, dejte si, prosím, pozor na jejich expiraci. 

Pokud se vám šablona po 180 dnech automaticky vymaže z profilu, je to nevratné. Proto mi napište o prodloužení včas, než uplyne lhůta.

Pokud už se vám šablona smazala a potřebujete ji vrátit zpět, napište mi. Šablonu vám mohu dát zpět ručně, ale bude ve stavu před vašimi úpravami (jako jsou na eshopu).

Omlouvám se za případné komplikace a děkuji za pochopení.

Ano, je to možné. Napište mi proč potřebujete prodloužit a hlavně mi o prodloužení napište ještě před vypršením šablony, viz. výše.

EDITOR JETTEMPLATE - před nákupem

Rozměry šablon měnit nelze. Tuto informaci najdete v popisu u každého produktu.

Ano a dokonce to důrazně doporučuji. U úplně každého produktu najdete v popisu odkaz na demo, kde si můžete šablonu prohlédnout a vyzkoušet.

Demo obsahuje vodoznak, má skryté názvy fontů a nelze v něm ukládat a stahovat. Jakmile si šablonu zakoupíte, tato omezení už tam samozřejmě nebudou.

Ne, editor je v anglickém jazyce, stejně jako přihlašovací email, který vám přijde od JetTeplate. Nicméně textu tam není moc a většinu věcí najdete přeložených v sekci “Jak to funguje”.

Pokud je pro vás angličtina problém, můžete si zkusit do svého chytrého telefonu nainstalovat Google Překladač. Pak jen telefon namíříte na anglický text na vašem monitoru a na telefonu ihned uvidíte český překlad a rychle se zorientujete co je co.

Nebo můžete použít funkci “přeložit”, která je integrovaná do některých internetových prohlížečů.

Ačkoli bych vám ráda nabídla editor v češtině, není to bohužel možné a důvod je prostý – český ekvivalent editoru jako je JetTemplate (zatím) neexistuje.

Děkuji za pochopení.

Ano, v telefonu můžete šablony otevírat, zkoušet, prohlížet DEMO nebo zakoupené šablony a můžete tam přepisovat texty. Nicméně telefon pro úpravy nedporučuji. Ovládání je ztížené a hlavně zde chybí většina pokročilejších funkcí pro úpravy, jako změna písma a veškeré formátování, nelze přidat další texty a podobně. Proto pokud můžete, upravujte šablony v počítači.

Veškeré informace najdete u každého produktu a v obchodních podmínkách. Vypíšu zde pár nejdůležitějších.

  • Každou šablonu budete mít v editoru od okamžiku nákupu k dispozici po 365 dní.
  • Grafika, zpravidla ta barevná na pozadí, je uzamčena a nelze ji upravovat. Vyzkoušejte před nákupem demo.
  • Některé texty, většinou kaligrafické nadpisy, nejsou upravitelné. Vyzkoušejte demo.
  • Jmenovek je v jedné šabloně 20 (maximum). Další přidáte kopírováním šablony, kterou můžete zkopírovat maximálně pětkrát. Pokud vám 100 ks nestačí, níže najdete tip, jak problém vyřešit.
  • Zákaz zneužívání, kopírování a šíření šablon, jejích částí či extrahování grafiky z editoru jakýmkoli způsobem!
  • Šablony nelze používat pro komerční účely (tzn. mít z nich profit), ale pouze pro osobní použití pro jednu osobu.
  • Není dovoleno z jedné šablony vytvářet další verze tiskovin. To znamená, že nemůžete vytvářet například z čísel stolů svatební oznámení atd.

Pokud si budete šablony kupovat postupně a zadáte při objednávce vždy stejný email, tak se nová šablona vždy jen přidá do vašeho profilu. Budete tedy mít vše přehledně na jednom místě.

Pozor si dejte jen na expiraci šablon, budou se vám postupně mazat z profilu rok po tom, co jste každou z nich zakoupili.

Restartujte váš prohlížeč. Pokud používáte Safari, zkuste raději Chrome nebo Firefox. Nikdy nepoužívejte starý Microsoft Explorer. Ujistěte se, že je váš prohlížeč aktualizován. Pokud to nepomůže, zkuste ještě jiný počítač nebo notebook.

EDITOR JETTEMPLATE - dotazy k úpravám

Ano, samozřejmě můžete vytvořit více verzí. Po tom, co jste vytvořili a stáhli první verzi oznámení udělejte potřebné úpravy textu a znovu stáhněte do počítače další varitantu. Takových variant si můžete vyrobit kolik potřebujete.

Může se vám to hodit pokud potřebujete cizojazyčnou verzi, drobné úpravy textu pro různé skupiny hostů a podobně.

Pozor si musíte dát jen v případě, že byste ze šablony oznámení (nebo jakékoli jiné šablony) chtěli vytvářet něco jiného než je oznámení, to už je proti podmínkám a tuto informaci najdete také ve zkrácené verzi v popisu každého produktu. Děkuji za jejich respektování.

Použijte funkci Save paper, kterou si zapnete v tabulce při stahování. Funkce je dostupná pouze pro PDF a pro formáty menší než A4.

Ano, více než pětkrát vám editor nedovolí šablonu nakopírovat. Většinou to není potřeba, ale u jmenovek můžete na tento limit narazit.

Každá šablona obsahuje 20 jmenovek (maximum), a tuto šablonu můžete pětkrát nakopírovat. Pokud vám tedy 100 jmenovek nebude stačit, pak část hotových jmenovek stáhněte (download) a pak jména přepište na nová a zase stáhněte. Takto to lze dělat pořád dokola.

Já vám mohu tento text odemknout. Včas se mi ozvěte a napište mi, proč to potřebujete. Berte ovšem na vědomí, že texty v kaligrafických fontech (kolekce Kaligrafie, Moderní kaligrafie a Mimo formát) jsou vloženy jako obrázky a tyto proto odemknout a přepsat není možné.

A proč jsou tedy i další texty uzamčené?
Některé texty, které nepotřebujete měnit, jsou zamčeny z důvodu dodržování obchodních podmínek, výňatek:
Tato šablona (a tiskoviny z ní vytvořené) je určena pouze pro jeden konkrétní účel, pro který je prodávána. Vytváření dalších verzí tiskovin pro jiné příležitosti NENÍ dovoleno. 

Odemknu vám je proto pouze v odůvodněných případech a vyhrazuji si právo to odmítnout. Děkuji za pochopení.

Nově najdete smazané šablony v koši (My Profile – Recycle Bin), kde si je jedním kliknutím na červenou šipku obnovíte.
Pozor, vymazané šablony jsou v koši uchovávány pouze 10 dní a pak zmizí navždy.

koš smazání

Pokud vám něco samo zmizí, šablonu neukládejte a rovnou vypněte internetový prohlížeč.

Obsah editoru se nikde nezálohuje a ztracená data nedokážu vrátit zpět, proto doporučuji občas během práce (hlavně na svatebních novinách) občas stáhnout pdf, abyste v případě nějakého výpadku měli své texty uložené.

Co to způsobilo? Pravděpodobně jste použili neaktualizovaný nebo nepodporovaný internetový prohlížeč (zkuste aktualizovat a nebo nějaký jiný).

Druhý problém může být i s vaším operačním systémem, pokud není aktualizovaný nebo není podporován. Problémy může působit Linux, naopak s MacOS nebo Windows není problém.

Restartujte váš prohlížeč. Pokud používáte Safari, zkuste raději Chrome nebo Firefox. Nikdy nepoužívejte starý Microsoft Explorer. Ujistěte se, že je váš prohlížeč aktualizován. Pokud to nepomůže, zkuste ještě jiný počítač nebo notebook.

Je to nastavením ve vašem prohlížeči nebo ve vašem počítači, které je v konfliktu s editorem. Nejjednodušší a nejrychlejší řešení je přihlásit se do JetTemplate z jiného prohlížeče případně i z jiného počítače a tam vaše šablony stáhnout.

Také zkontrolujte, zda je v pořádku vaše internetové připojení.

Stahování nikdy netrvá v řádu hodin, ale sekund (maximálně minut, pokud máte hodně stran), proto nečekejte a zkuste to jinak nebo mi napište.

Ano, napište mi o co jde a podívám se na to.

TISK

Ne, tiskové služby nenabízím. Všechny šablony jsou určeny k úpravám a tisku pouze vámi. Zda budete tisknout doma nebo zašlete do profesionální tiskárny, to už je na vás. Více info a tipů k tisku se dozvíte ZDE.

Zatím nespolupracuji, ale do budoucna bych ráda.

Zatím vím, že s velkými cedulemi nemají problém ve Výhodném tisku, objednávka jde navíc vyřešit online a jejich práce je kvalitní. Video s hotovými cedulemi najdete na Instagramu Vepišto v sekci Tisk. Jiná nevěsta zase tiskla svatební oznámení v Dragon Print a podobné tiskárny najdete po celé ČR.

Doma můžete tisknout všechny tiskoviny, které jsou menší než A4 (jmenovky, menu, veškeré hry, losy, rady do manželství, samolepky a etikety, stojánky na stoly, oznámení, pozvánky, vložky do obálek, A4 programy, zasedací pořádek na kartičkách, čísla stolů, malé cedule, plakáty s příběhem…).
Výjimkou může být svatební oznámení, pokud vaše domácí tiskárna netiskne dostatečně kvalitně, nezvládne silnější karton, potřebujete oboustranný tisk nebo se vám nechce ručně ořezávat velký počet kartiček.
Do profesionální tiskárny samozřejmě bude také nutné poslat všechny větší cedule, kde vám je vytisknou buď na velký papír k vložení do rámu nebo přímo na různé typy desek.

Všechny šablony se z editoru automaticky exportují v tiskovém rozlišení 300 dpi. Nejčastějším problémem proto v této situaci bývá způsob, jakým jste data tiskárně odeslali. Někteří poskytovatelé mohou například při odesílání zmenšovat vaši přílohu emailu. Určitě také nic neposílejte přes Messenger, který zmenšuje vždy. A takových příkladů může být více.
Ujistěte se tedy, obzvláště u větších souborů, že se toto nestalo a nebo použijte pro odeslání některou z ověřených metod, která soubory nikdy nekomprimuje, např. uschovna.cz nebo se zeptejte přímo tiskárny, jak máte nejlépe data doručit. 

Pokud se vám ovšem zdá, že text vypadá dobře, ale grafika je rozrastrovaná (vidíte kostičky), v takovém případě mi napište. I já samozřejmě mohu udělat chybu a budu vám vděčná, když mě na ni upozorníte, abych mohla zjednat nápravu.

Ne, bohužel to není možné. Pro bílý text nebo ražbu metalickými foliemi je potřeba každou tiskovinu speciálně připravit. V současné době tyto individuální služby neposkytuji, proto se s požadavky na tisk speciálními barvami/ražbu obraťte na někoho jiného.
Neznamená to však, že si u jiného grafika můžete objednat kopii mého návrhu ale se zlatým textem, to je porušení autorských práv a to i přesto, že použijete jiný velmi podobný font a jinak necháte okopírovat celé rozvržení oznámení se všemi prvky.
Budete si muset vybrat jiný návrh z grafikovy tvorby. Děkuji za respektování autorského zákona.

Při tisku jste zapomněli zkontrolovat nastavení velikosti. Nenechávejte tam “fit” ani “shrink” ale nastavte 100 % nebo “actual size”.

Při tisku jste zapomněli zkontrolovat nastavení velikosti. Nenechávejte tam “fit” ani “shrink” ale nastavte 100 % nebo “actual size”.

Oboustranný tisk si musíte na vaší domácí tiskárně natrénovat. Pokud vaše tiskárna neumí oboustranný tisk automaticky, budete muset otáčet ručně. Papír je po tisku potřeba otočit tak, aby druhá strana po tisku nebyla vzhůru nohama. Není to chyba šablony ale je to tím, jak vložíte papír do tiskárny.

Soubory se ve všech třech formátech vyexportují a uloží v rastru (žádné křivky) ve vysoké kvalitě vhodné pro tisk (300 dpi). Pokud po tisku (zejména na domácí tiskárně) zaznamenáte problém s kvalitou, zkuste na vaší tiskárně zarovnat a vyčistit tiskové hlavy. Pokud nevíte jak na to, návod najdete na internetu podle názvu vaší tiskárny.

Tiskárna vám většinou vytiskne testovací papír s různými barevnými poli a čárami. Dokud tento papír nebude v naprostém pořádku, pokračujte pořád dokola podle instrukcí, které na něm máte napsané. Jinak nemá cenu tisknout šablony, problém s kvalitou by stále přetrvával.

Dále je naprosto nezbytné vždy nastavit v programu, ze kterého tisknete (například Adobe Reader pro tisk z pdf) nejlepší kvalitu tisku (best). Tisk je pomalejší, ale znatelně kvalitnější. Zkuste vytisknout i vzorek na lepší papír. Pokud tisknete na jiný než kancelářský papír (plain paper), zkuste ho také při tisku nastavit na lepší, pokud to vaše tiskárna umožňuje. Více informací a tipů k tisku najdete ZDE.

Pokud nic nepomůže, napište mi, chyba samozřejmě může být i na mé straně, obzvlášť pokud se vám zdá, že písmo je v pořádku a kvalita obrázku je horší.

MÁTE DALŠÍ OTÁZKY?

Pročtěte si celou sekci “Jak to funguje?”, pokud ani zde nenajdete odpovědi na vaše otázky, napište mi.

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ