VŠEOBECNÉ

Nerozumím tomu, jak to u vás s těmi šablonami funguje...

Ano, chápu, že nemusí být hned jasné, jak šablony fungují. Proto jsem pro vás připravila rozsáhlou sekci s informacemi zde na webu, která vám zodpoví veškeré dotazy.

Pokud stále nebude něco jasné, napište mi. Odkaz na kontaktní formulář najdete úplně dole na této stránce.

jak to funguje? začněte zde!
Můžu vám poslat poptávku na kompletní svatební tiskoviny?

Ne, to není způsob, jakým tiskoviny prodávám. Více níže.

GRAFICKÝ NÁVRH, KOLEKCE

Děláte i design na přání?

Nedělám. Pokud jste si nevybrali žádný z designů, podívejte se u konkurence. Kompletní aktuální nabídku šablon vidíte na eshopu.

V kolekci, která je na eshopu, mi něco chybí, je možné to dodělat?

Ano, napište mi včas a pokusím se to na eshop doplnit co nejdříve (některé kolekce jsou stále rozpracované). Pokud se jedná o nějakou novinku, kterou ještě nemám v nabídce, vyhrazuji si právo rozhodnout se, zda se mi daná věc do nabídky hodí nebo ne.

Můžete mi šablonu upravit vy dle mého přání?

Ne, je to zcela na vás, což je právě výhoda upravitelných šablon!
I složitější úpravy, než je jen přepsání textů, si můžete udělat sami, například změnit písmo nebo přidat do návrhu svojí grafiku.

To samozřejmě neplatí, pokud při úpravách narazíte na nějaký problém, který vám nepůjde vyřešit. Stačí, když mi napíšete a já vám v šabloně opravím cokoli, s čím máte problém.

Uděláte oznámení/kolekci podle obrázku, který vám pošlu?

Ne, design kolekcí si vybírám sama a nekopíruji návrhy jiných grafiků.

Mohu si z vašich stránek stáhnout fotku, například svatebního oznámení, a chtít po jiném grafikovi, aby mi jej podle této předlohy vytvořil?

Nemůžete. Kopírování návrhů pro komerční využití je porušením autorských práv. Pokud si všimnete, že někdo kopíruje mojí tvorbu, budu ráda, když mi o tom dáte vědět!

Změna barvy písma nebo mírně jiný font použitý stejným způsobem je pořád kopírování a nejedná se o inspiraci!
Budete si muset vybrat jiný návrh z grafikovy tvorby nebo si oznámení podobné tomu mému vytvořit sami pouze pro vaše osobní použití. Děkuji za respektování autorského zákona.

Kdy budou další novinky?

Na nové kolekce a nové typy tiskovin se můžete těšit průběžně po celý podzim, zimu a jaro.

Přes léto již moc novinek nepřidávám, spíše doplňuji do kolekcí co vám v nich chybí a o co si píšete. Je to z důvodu probíhající svatební sezóny, dovolených a taky mám samozřejmě obě děti o prázdninách doma 🙂

ÚČET NA VEPISTO.CZ

Pokud si na vepisto.cz účet vytvořím, k čemu mi to je?

Pokud si účet na vepisto.cz založíte, můžete v něm vidět seznam všech vašich objednávek a také si vytvořit seznam oblíbených. V případě vícero nákupů se vám také po přihlášení sama vyplní adresa a další údaje.

Nemohu se do účtu přihlásit...

Nejdříve se zamyslete, zda jste si účet na vepisto.cz vůbec založili (většinou si ho zakládáte při průchodu pokladnou) a jestli si ho nepletete s účtem na JetTemplate, který se vám založí automaticky a kde máte své šablony.

Pokud máte účet na vepisto.cz, tak zde se dozvíte pouze historii vašich objednávek a případně se dostanete do svého seznamu oblíbených. Proto tento účet není povinný a je docela pravděpodobné, že ho nemáte, pokud se vám nedaří přihlásit.

Ve spoustě případů vidím, že přihlašujete na vepisto.cz aniž byste tu účet měli, proto nakonec po pěti pokusech zůstanete na dvě hodiny zablokováni.

Pokud nevíte jistě, klikněte na Zapomněli jste heslo? a postupujte dál podle pokynů. 

PLATBA

Nejde mi zaplatit kartou, proč?

Používám klasickou platební bránu GoPay, kterou jistě znáte z jiných eshopů. Pokud vám platba nechce proběhnout, může být problém s cookies ve vašem prohlížeči.

Většinou pomůže když objednávku uděláte v jiném prohlížeči.

Já bohužel toto nemohu nijak ovlivnit a proto je zbytečné mi kvůli tomu psát. Může jít i o technický problém ve vaší bance a podobně.

Pokud chcete zkontrolovat, zda máte zaplaceno nebo zaplatit dodatečně přes tlačítko, podívejte se v poště po emailu od GoPay, viz otázka níže.

Kartou neplatím/nejde mi zaplatit, pošlete mi fakturu abych mohl(a) zaplatit klasickým převodem?

Bohužel to není možné. Je potřeba zaplatit kartou nebo rychlým bankovním převodem z důvodu, že celý systém je automatizovaný a platby by se mi nespárovaly a neodešly by emaily s přístupem k šablonám.

Děkuji za pochopení.

Nevím jistě, zda platba proběhla správně a jestli mám zaplaceno nebo ne.

V tomto případě nejspíš najdete ve vaší emailové schránce email od GoPay, kde si můžete kliknutím na tlačítko ověřit aktuální stav vaší platby.

Více info ZDE.

Platbu na vašem eshopu vidím na svém účtu jako blokovanou a objednávka tak vypadá zaplaceně, proč mi ještě nic nepřišlo do emailu?

To, že vidíte platbu v blokaci neznamená, že je objednávka zaplacená. Neposílejte mi jako důkaz ani potvrzení o provedení platby. Dokud není platba zpracována bankou, nic to neznamená.

Pokud vaše banka blokuje platbu, která ke mě ale nedorazila, většinou stačí pár dní počkat a banka ji zase uvolní. 

Pro mě je důležité pouze to, jestli platba proběhla. Pokud je platba úspěšná, systém to sám pozná, objednávka je označena jako dokončená a vám přijde ihned potvrzující email od Vepišto. Pokud vám email nepřijde, tak se vám nepodařilo zaplatit objednávku (nebo jste zadali špatný email).

Pokud potřebujete kontrolu platby, podívejte se ve vaší emailové schránce po emailu od GoPay, kde si můžete kliknutím na tlačítko ověřit aktuální stav vaší platby, případně přes tlačítko můžete zkusit platbu ještě jednou.

Více info ZDE.

EMAILY PO DOKONČENÍ OBJEDNÁVKY

Nepřišel mi od JetTemplate žádný email, co s tím?
  1. Pokud platba v pořádku proběhla, přijde vám ihned PRVNÍ potvrzující email od vepisto.cz, kde najdete potvrzení a shrnutí objednávky spolu s informacemi, co bude dál.
    Pokud vám tento první email nepřijde, na 99 % jste v objednávce zadali špatně vaši emailovou adresu. Může se samozřejmě jednat i o nějaký technický problém. Napište mi, že vám nepřišel ani jeden z emailů a já prověřím správnost vaší adresy a případně opravím. Pokud se mi neozvete, nepřijdu na to.
  2. Do pěti minut od prvního emailu vám dorazí DRUHÝ od odesílatele JetTemplate. Je v angličtině a může se na první pohled tvářit jako spam, proto zkontrolujte všechny složky vaší pošty.
    Pokud vám tento druhý email nepřišel, ale první ano, napište mi. Pošlu vám ho znovu.
    Někdy se to stává pokud zadáte do objednávky váš pracovní email. Tyto servery jsou někdy chráněny firewally, díky kterým se k vám email od JetTemplate vůbec nemusí dostat. Pokud možno tedy zadávejte své osobní adresy na google, seznam a podobně.
    Pokud je toto váš případ, nevadí, jen se mi ozvěte a předěláme účet na JetTemplate na jiný email, který mi poskytnete.
Smazal/a jsem si email od JetTemplate s přístupem k šablonám. Co teď?

Nevadí, tento email potřebujete jen poprvé, abyste si zvolili heslo k vašemu novému účtu. Do šablon se dostanete i tak, že navštívíte stránky www.jettemplate.com a zde vpravo nahoře kliknete na “Edit purchased item” (Upravit pořízenou šablonu) a přihlaste se.

ÚČET NA JETTEMPLATE

Zapomněl/a jsem heslo do JetTemplate. Nemohu se přihlásit.

Můžete si heslo sami snadno změnit kliknutím na Forgot password.

Pokud se vám obnovit heslo tímto způsobem nedaří, zkuste to udělat z jiného prohlížeče nebo i jiného počítače, pokud máte možnost.

Přihlásil/a jsem se do editoru, ale vidím tam nějaké jiné šablony v angličtině (viz obrázek) a v pravém horním rohu je napsáno Designer.

Pak jste si velmi pravděpodobně založili účet na JetTemplate aktivně ještě před nákupem a navíc jako prodejci šablon. Jste tedy přihlášeni v úplně jiném účtu a proto vaše zakoupené šablony nevidíte a do správného účtu už se nepřihlásíte.

Pokud se vám toto stalo, napište mi a já musím objednávku předělat. Budete mi muset napsat i nový email, se kterým ji propojím, na původní to již není možné.

PROSÍM, NEZAKLÁDEJTE SI PROTO ÚČTY NA JETTEMPLATE DOPŘEDU, NIC TÍM NEURYCHLÍTE, NAOPAK BUDE TRVAT O DOST DÉLE NEŽ SE KE SVÝM ŠABLONÁM DOSTANETE.

ÚČET SE VÁM ZALOŽÍ AUTOMATICKY SÁM AŽ PO ZAPLACENÍ.

Z profilu mi zmizely některé/všechny šablony. Co se stalo?

Pokud jste si šablony sami nevymazali, pak vám vypršela lhůta 180/365 dní, podle toho, kdy jste šablony zakoupili:

POZOR, starý limit byl 180 dní.

Do 18. 4. 2022 platil starý limit 180 dní. Časem se ukázalo, že to pro někoho může být málo a proto jsem se poté rozhodla všechny šablony, zakoupené po tomto datu, prodloužit na rok. Pokud jste šablony zakoupili před tímto datem, dejte si, prosím, pozor na jejich expiraci. 

Pokud se vám šablona po 180 dnech automaticky vymaže z profilu, je to nevratné. Proto mi napište o prodloužení včas, než uplyne lhůta.

Pokud už se vám šablona smazala a potřebujete ji vrátit zpět, napište mi. Šablonu vám mohu dát zpět ručně, ale bude ve stavu před vašimi úpravami (jako jsou na eshopu).

Omlouvám se za případné komplikace a děkuji za pochopení.

Omezení přístupu na rok je pro mě z nějakého důvodu problém, jde to prodloužit?

Ano, je to možné. Napište mi proč potřebujete prodloužit a hlavně mi o prodloužení napište ještě před vypršením šablony, viz. výše.

EDITOR JETTEMPLATE

Je editor v češtině?

Ne, editor je v anglickém jazyce, stejně jako jeden email, který vám od JetTeplate přijde s přístupovým odkazem. Nicméně textu tam není moc a většinu věcí najdete přeložených v sekci “Jak to funguje”.

Pokud je pro vás angličtina i tak problém, můžete si zkusit do svého chytrého telefonu nainstalovat Google Překladač. Pak jen telefon namíříte na anglický text na vašem monitoru a na telefonu ihned uvidíte český překlad a rychle se zorientujete co je co.

Nepište mi, prosím, že jsme v České republice, tak proč to mám anglicky. Důvod je prostý – český ekvivalent editoru jako je JetTemplate neexistuje.

Děkuji za pochopení.

Lze upravovat šablony v telefonu?

Ano, v telefonu můžete šablony otevírat, zkoušet, prohlížet DEMO nebo zakoupené šablony a můžete tam přepisovat texty. Nicméně telefon pro úpravy nedporučuji. Ovládání je ztížené a hlavně zde chybí většina pokročilejších funkcí pro úpravy, jako změna písma a veškeré formátování, nelze přidat další texty a podobně. Proto pokud můžete, upravujte šablony v počítači.

Mohu si editor vyzkoušet ještě před nákupem, abych věděl/a, co umí a jestli to zvládnu upravit?

Ano a dokonce to důrazně doporučuji. U úplně každého produktu najdete v popisu odkaz na demo, kde si můžete šablonu prohlédnout a vyzkoušet.

Demo obsahuje vodoznak, má skryté názvy fontů a nelze v něm ukládat a stahovat. Jakmile si šablonu zakoupíte, tato omezení už tam samozřejmě nebudou.

Jsou nějaká zásadní omezení, o kterých bych měl(a) vědět?

Veškeré informace najdete u každého produktu a v obchodních podmínkách. Vypíšu zde pár nejdůležitějších.

  • Každou šablonu budete mít v editoru od okamžiku nákupu k dispozici po 365 dní.
  • Grafika, zpravidla ta barevná na pozadí, je uzamčena a nelze ji upravovat. Vyzkoušejte před nákupem demo.
  • Některé texty, většinou kaligrafické nadpisy, nejsou upravitelné. Vyzkoušejte demo.
  • Jmenovek je v jedné šabloně 20 (maximum). Další přidáte kopírováním šablony, kterou můžete zkopírovat maximálně pětkrát. Pokud vám 100 ks nestačí, níže najdete tip, jak problém vyřešit.
  • Zákaz zneužívání, kopírování a šíření šablon jakýmkoli způsobem.
  • Šablony nelze používat pro komerční účely (tzn. vydělávat na nich jakýmkoli způsobem), ale pouze pro osobní použití pro jednu osobu.
  • Není dovoleno z jedné šablony vytvářet další verze tiskovin. To znamená, že nemůžete vytvářet například z čísel stolů svatební oznámení atd.

POZOR na starý limit 180 dní

Do 18. 4. 2022 platil starý limit 180 dní. Časem se ukázalo, že to pro někoho může být málo a proto jsem se poté rozhodla všechny šablony prodloužit na rok. Pokud jste šablony zakoupili před tímto datem, dejte si, prosím, pozor na jejich expiraci. 

Pokud se vám šablona po 180 dnech automaticky vymaže z profilu, je to nevratné. Proto mi napište o prodloužení včas, než uplyne lhůta. Pokud už se vám šablona smazala a potřebujete ji vrátit zpět, napište mi. Šablonu vám mohu dát zpět ručně, ale bude ve stavu před vašimi úpravami (jako jsou na eshopu).

Omlouvám se za případné komplikace a děkuji za pochopení.

Co když si koupím jen jednu šablonu a až časem další?

Pokud si budete šablony kupovat postupně a zadáte při objednávce vždy stejný email, tak se nová šablona vždy jen přidá do vašeho profilu. Budete tedy mít vše přehledně na jednom místě.

Pozor si dejte jen na expiraci šablon, budou se vám postupně mazat z profilu rok po tom, co jste každou z nich zakoupili.

Omylem jsem si smazal/a šablonu ze seznamu a už jí tam nevidím. Co mám dělat?

Dejte si na to, prosím, pozor a šablony si ze seznamu pokud možno nemazejte (kliknutím na ikonku popelnice v dolním rohu). Šablonu si tak nenávratně vymažete a nejde to vrátit zpět.

Pokud se šablonou ještě potřebujete pracovat a potřebujete ji vrátit zpět, napište mi!

Potřebuji přepsat text, na který se ale nedá kliknout.

Já vám mohu tento text odemknout. Včas se mi ozvěte a napište mi, proč to potřebujete. Berte ovšem na vědomí, že texty v kaligrafických fontech (kolekce Kaligrafie, Moderní kaligrafie a Mimo formát) jsou vloženy jako obrázky a tyto proto odemknout a přepsat není možné.

A proč jsou tedy i další texty uzamčené?
Některé texty, které nepotřebujete měnit, jsou zamčeny z důvodu dodržování obchodních podmínek, výňatek:
Tato šablona (a tiskoviny z ní vytvořené) je určena pouze pro jeden konkrétní účel, pro který je prodávána. Vytváření dalších verzí tiskovin pro jiné příležitosti NENÍ dovoleno. 

Odemknu vám je proto pouze v odůvodněných případech a vyhrazuji si právo to odmítnout. Děkuji za pochopení.

Jak mohu změnit velikost šablony?

Rozměry šablon měnit nelze. Tuto informaci najdete v popisu u každého produktu.

Dělám jmenovky a šablona mi jde nakopírovat pouze pětkrát...

Ano, více než pětkrát vám editor nedovolí šablonu nakopírovat. Většinou to není potřeba, ale u jmenovek můžete na tento limit narazit.

Každá šablona obsahuje 20 jmenovek (maximum), a tuto šablonu můžete pětkrát nakopírovat. Pokud vám tedy 100 jmenovek nebude stačit, pak část hotových jmenovek stáhněte (download) a pak jména přepište na nová a zase stáhněte. Takto to lze dělat pořád dokola.

Fonty v DEMU nebo v zakoupené šabloně se zobrazují se špatným písmem a celá šablona vypadá jinak, než na obrázku produktu.

Restartujte váš prohlížeč. Pokud používáte Safari, zkuste raději Chrome nebo Firefox. Nikdy nepoužívejte starý Microsoft Explorer. Ujistěte se, že je váš prohlížeč aktualizován. Pokud to nepomůže, zkuste ještě jiný počítač nebo notebook.

Práce se šablonou se při úpravách zpomalila.

Restartujte váš prohlížeč. Pokud používáte Safari, zkuste raději Chrome nebo Firefox. Nikdy nepoužívejte starý Microsoft Explorer. Ujistěte se, že je váš prohlížeč aktualizován. Pokud to nepomůže, zkuste ještě jiný počítač nebo notebook.

Hotová šablona se stahuje nekonečně dlouho, nakonec se neuloží.

Je to nastavením ve vašem prohlížeči nebo ve vašem počítači, které je v konfliktu s editorem. Nejjednodušší a nejrychlejší řešení je přihlásit se do JetTemplate z jiného prohlížeče případně i z jiného počítače a tam vaše šablony stáhnout.

Stahování nikdy netrvá v řádu hodin, ale sekund, proto nečekejte a zkuste to jinak nebo mi napište.

Mám s něčím problém v editoru, pomůžete mi?

Ano, napište mi o co jde a podívám se na to.

TISK

Pošlete mi také již vytištěné šablony nebo zajišťujete tiskové služby?

Ne, tiskové služby nenabízím. Všechny šablony jsou určeny k úpravám a tisku pouze vámi. Zda budete tisknout doma nebo zašlete do profesionální tiskárny, to už je na vás. Více info a tipů k tisku se dozvíte ZDE.

Můžete mi doporučit tiskárnu? Spolupracujete s nějakou tiskárnou?

Zatím nespolupracuji, ale do budoucna bych ráda.

Zatím vím, že s velkými cedulemi nemají problém ve Výhodném tisku, objednávka jde navíc vyřešit online a jejich práce je kvalitní. Video s hotovými cedulemi najdete na Instagramu Vepišto v sekci Tisk. Jiná nevěsta zase tiskla svatební oznámení v Dragon Print a podobné tiskárny najdete po celé ČR.

Co mám tisknout doma a co v profesionální tiskárně?

Doma můžete tisknout všechny tiskoviny, které jsou menší než A4 (jmenovky, menu, veškeré hry, losy, rady do manželství, samolepky a etikety, stojánky na stoly, oznámení, pozvánky, vložky do obálek, A4 programy, zasedací pořádek na kartičkách, čísla stolů, malé cedule, plakáty s příběhem…).
Výjimkou může být svatební oznámení, pokud vaše domácí tiskárna netiskne dostatečně kvalitně, nezvládne silnější karton, potřebujete oboustranný tisk nebo se vám nechce ručně ořezávat velký počet kartiček.
Do profesionální tiskárny samozřejmě bude také nutné poslat všechny větší cedule, kde vám je vytisknou buď na velký papír k vložení do rámu nebo přímo na různé typy desek.

Půjde text z černobílé šablony v profesionální tiskárně vytisknout bílou nebo metalickou barvou?

Ne, bohužel to není možné. Pro bílý text nebo ražbu metalickými foliemi je potřeba každou tiskovinu speciálně připravit. V současné době tyto individuální služby neposkytuji, proto se s požadavky na tisk speciálními barvami/ražbu obraťte na někoho jiného.
Neznamená to však, že si u jiného grafika můžete objednat kopii mého návrhu ale se zlatým textem, to je porušení autorských práv a to i přesto, že použijete jiný velmi podobný font a jinak necháte okopírovat celé rozvržení oznámení se všemi prvky.
Budete si muset vybrat jiný návrh z grafikovy tvorby. Děkuji za respektování autorského zákona.

Po tisku na domácí tiskárně jsme přeměřili svatební oznámení a zjistili jsme, že rozměr o pár mm nesedí (je menší). Kde je chyba?

Při tisku jste zapomněli zkontrolovat nastavení velikosti. Nenechávejte tam “fit” ani “shrink” ale nastavte 100 % nebo “actual size”.

Kulaté nálepky nám po tisku nesedí do předsekaných míst, co děláme špatně?

Při tisku jste zapomněli zkontrolovat nastavení velikosti. Nenechávejte tam “fit” ani “shrink” ale nastavte 100 % nebo “actual size”.

Tiskneme doma oboustranně svatební noviny a druhá strana je vzhůru nohama.

Oboustranný tisk si musíte na vaší domácí tiskárně natrénovat. Pokud vaše tiskárna neumí oboustranný tisk automaticky, budete muset otáčet ručně. Papír je po tisku potřeba otočit tak, aby druhá strana po tisku nebyla vzhůru nohama. Není to chyba šablony ale je to tím, jak vložíte papír do tiskárny.

Jak mám dostat na jeden papír A4 více např. jmenovek, abych je nemusel/a tisknout po jedné?

Umí to samozřejmě funkce Save paper (šetření papíru), kterou najdete v JetTemplate po kliknutí na tlačítko Download a to pouze u pdf formátu. Toto nastavení se hodí pro domácí tisk.

Pokud políčko nezatrhnete, každá ze šablon se vám uloží jednotlivě, což se vám bude naopak hodit pro zaslání do profesionální tiskárny.

Více ZDE.

Vytiskli jsme doma vzorek oznámení a písmo je neostré. Co s tím?

Soubory se ve všech třech formátech vyexportují a uloží v rastru (žádné křivky) ve vysoké kvalitě vhodné pro tisk (300 dpi). Pokud po tisku (zejména na domácí tiskárně) zaznamenáte problém s kvalitou, zkuste na vaší tiskárně zarovnat a vyčistit tiskové hlavy. Pokud nevíte jak na to, návod najdete na internetu podle názvu vaší tiskárny.

Tiskárna vám většinou vytiskne testovací papír s různými barevnými poli a čárami. Dokud tento papír nebude v naprostém pořádku, pokračujte pořád dokola podle instrukcí, které na něm máte napsané. Jinak nemá cenu tisknout šablony, problém s kvalitou by stále přetrvával.

Dále je naprosto nezbytné vždy nastavit v programu, ze kterého tisknete (například Adobe Reader pro tisk z pdf) nejlepší kvalitu tisku (best). Tisk je pomalejší, ale znatelně kvalitnější. Zkuste vytisknout i vzorek na lepší papír. Pokud tisknete na jiný než kancelářský papír (plain paper), zkuste ho také při tisku nastavit na lepší, pokud to vaše tiskárna umožňuje. Více informací a tipů k tisku najdete ZDE.

Pokud nic nepomůže, napište mi, chyba samozřejmě může být i na mé straně, obzvlášť pokud se vám zdá, že písmo je v pořádku a kvalita obrázku je horší.

ZRUŠENÉ PDF ŠABLONY

Proč jste zrušila pdf šablony a používáte místo toho teď online editor?

Protože PDF má hodně omezení a navíc občas u zákazníků nefunguje tak, jak by mělo. Editor má více možností úprav a nulovou chybovost.

Jak poznám co je v pdf a co v editoru?

Na eshopu již v pdf nezůstaly žádné produkty. Proto vše, co vidíte, je již v novém editoru.

Co když jsem si zakoupil/a starší pdf šablony?

Máte k nim stále přístup po přihlášení ve vašem profilu na www.vepisto.cz. Jednou je budu muset smazat i tam, ale plánuji, že je tam pro vás ještě nějaký čas nechám k dispozici.

Proč některé kolekce zmizely?

Protože online editor má přísná pravidla ohledně licencí na grafiku a fonty (písma). Těmto pravidlům některé prvky bývalých kolekcí neodpovídají, proto musím některé úplně zrušit nebo předělat.

MÁTE DALŠÍ OTÁZKY?

Pročtěte si celou sekci “Jak to funguje?”, pokud ani zde nenajdete odpovědi na vaše otázky, napište mi.

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ